Mensen letterlijk een stukje Zwitserland laten beleven met een GifBooth, een greenscreen en special effects. Dat was de opdracht die we van ID310 kregen toen we aan dit project begonnen.

Een merk-activatie voor het Zwitserland Tourisme op Utrecht Centraal en Antwerpen Centraal. Alle onderdelen van deze activatie hadden we al wel eens eerder gedaan, maar speciaal voor dit evenement hebben we alle elementen samen laten komen in een unieke PhotoBooth setting.

GifBooth greenscreen - special effect

Live view met greenscreen op een groot scherm met ingebouwde windmachine

De GifBooth werd voorzien van een mega greenscreen, een groot tv scherm en een aparte sharing console. Alle techniek hebben we weggewerkt in een greenscreen tuinbankje die we speciaal voor deze activatie ontwikkelden.

GifBooth greenscreen - special effect

Totale opstelling op Utrecht Centraal

Volledig aangestuurd met 1 druk op de knop werden greenscreen gifjes met wisselende achtergronden gemaakt. De actie werd extra kracht bijgezet door de toevoeging van speciaal effects. Wanneer er een alpenhoornspeler in beeld kwam en de muziek begon te spelen, ging de wind waaien. Een overvliegende vogel poepte op het hoofd van de bezoeker met een waterdruppelaar, een koe loeide in de achtergrond, een bergmarmot vloot verliefd naar je en hartjes kwamen in beeld terwijl Love is in the Air uit de speakers kwam.

GifBooth greenscreen - special effect

Maatwerk bankje met ingebouwde triggers in greenscreen photobooth setting

De activatie heeft 4 dagen op Utrecht Centraal gestaan en 4 dagen op Antwerpen Centraal. Op beide plaatsen werden enorm veel gifjes gemaakt. 

foto’s: ID310